Maak het verschil

Wie de arme mensen helpt, is een vreugde voor de Here, Hij zal hem daarvoor belonen.

Spreuken 19:17

" Als wij mensen in nood helpen en lief hebben is dat een weerspiegeling wie Jezus is. "

Er zijn heel veel redenen om mensen in nood te helpen,

bijvoorbeeld de armen en minderbedeelden bij te staan in moeilijke tijden.

Daar waar honger geleden word, eenzaamheid heerst, verdriet heerst.

In zo'n situatie is het fijn om getroost en bemoedigd te worden.

Jezus was duidelijk in Mattheüs 25 want ik had honger hebt u mij te eten gegeven? hebt u mij gekleed? hebt u toen ik ziek was een bezoekje gebracht enz.

Ook ik moet mezelf soms tot orde roepen, om er van bewust te zijn dat onze verlossing het werk van Christus is.

Kleine dingen kunnen van groot belang zijn,

om de levensomstandigheden van iemand in nood te verbeteren.

Stichting Waymaker stelt zich belangeloos op voor de minderbedeelden, niet omdat het moet maar omdat de Heer het op ons hart heeft gelegd vanuit de liefde die wij allemaal van Jezus hebben mogen ontvangen.

"Wij dienen Christus door het dienen van mensen die lijden en in nood zitten."

Liefdevolle Vader wij hebben U nodig.

U bent onze bron van kracht en U zegt ons, alle zorgen en gebreken bij U te brengen.

Heer bied bescherming, kracht en troost voor mensen in nood.

Sterk een ieder die gebrokenheid ervaren en honger lijden.

Heer alleen Uw kracht en liefde maakt de zwakken sterk en daarvoor bid ik U en dank ik U

in Jezus naam.

38 weergaven0 opmerkingen