Zijn banier over mij is de liefde

In Hooglied 2:4 staat geschreven

"Zijn banier over mij is de liefde".

In oktober 2021 kregen mijn zuster en ik een visie van God. We zagen ons bezig zijn met mensen en we gaven mensen pakketten. De Heere liet ons ook een banier zien. We wisten het. God spreekt hierin. Laten we gehoorzamen. De banier moeten we opheffen en plaatsen als teken dat de overwinning al is behaald. Daarom hebben we nu de banier gebruikt voor onze Stichting in de logo.

Een banier spreekt van overwinning. Waar de banier is geplaatst, is de overwinning behaald. Liefde overwint de grootste angst en vijandschap.

De banier spreekt van de Heer Jezus als de Overwinnaar en van Zijn macht (Ex 17:15; Js 5:26; 11:10,12). Hij heeft Zijn liefde bewezen door voor ons in de dood te gaan en ons daardoor te bevrijden van de angst voor de duivel: “In de liefde is geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees uit” (1Jh 4:18).

De banier spreekt behalve van overwinning, ook van eigendom. Het gebied waar een banier is, behoort toe aan de persoon die de banier daar heeft geplaatst. Als we naar Jezus kijken en we zien de banier, dan zien we Hem, de Overwinnaar, en we kennen Zijn liefde. Dan zijn we niet bang meer voor welke macht dan ook, die ons aan Hem zou kunnen ontrukken (Jh 10:28-29). De banier van Zijn liefde is als het ware een omslagdoek waarin Hij ons helemaal heeft gewikkeld, waardoor we Zijn warmte en tevens bescherming en geborgenheid voelen. We mogen met vreugde in die liefde rusten.

Gebed: Heere God, dank U dat de overwinning is behaald door Uw Zoon Jezus Christus. Dank U wel dat Uw liefde een banier over ons is. Wij bidden dat Waymaker een zegen mag zijn voor de gebrokenen, de armen en de eenzamen en geloven dat deze personen ook in Uw Naam een geestelijke banier gaan opheffen als teken van overwinning en er van overtuigd zijn dat niemand ze uit Uw Hand zal kunnen losmaken wanneer ze weer bij u thuis komen. In Jezus liefdevolle Naam bidden wij dit Amen.

79 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts